onsdag 4 maj 2011

Onsdags fiske

I dag tog jag med mig min ny pensionerade far ut på Vänern för en trollingtur.
Första kontakten var en lax som ville va mer i luften än i vattnet och tyvärr vann den också matchen, då hade jag fått i ETT spö. Sen var var det stendött fram till kl 14.00, då fick vi en öring på 79cm vild tyvärr. Efter det, ett bra påslag som släppte efter jag fick tag i spöt. Lite fix med det så small det på ett ytspö, som vanligt längst ut, och upp kom en 75cm vild lax...tror att all fisk vi hade på under dagen var vilda...både på plast och löja så det blev man ju inte klokare på heller...
temperatur mellan 6,7C ner till 2,8C i ytvattnet. Vind nordlig på morgonen som svängde till helt sydlig under dagen..

Kanon fin dag på sjön och trevligt att far fick drilla en fin öring och håva en fin lax, och se en lax hoppa 3-4 gånger under en drillning.

På fredag kör jag igen utan Tommy tyvärr men med två kompisar som är tokladdade.

Olov
mob:0703720281

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar